Loading...

 

1. متقاضی می‌بایست در ابتدا از طریق لینک زیر، در پورتال مرکز عضو گردد

http://rcii.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=264

سپس در سامانه ذیل ثبت نام کرده تا درخواست از طریق سامانه وزارت بهداشت نیز به جریان افتد:

http://sepasissues.behdasht.gov.ir/plugins/servlet/desk/portal/24

2- متقاضی برای ارزیابی عملکردی و درخواست گواهی نامه مطابقت با استانداردهای پرونده الکترونیک سلامت، باید دارای توکن نرم‌افزاری باشد، در‌صورتی که متقاضی فاقد توکن نرم‌افزاری می‌باشد، باید مدرک رتبه‌بندی شرکت‌ها و گواهی ثبت نرم‌افزاری را دارا باشد و یا عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای باشد و با تکمیل یک نسخه تعهدنامه در مسیر  http://fc.behdasht.gov.ir  و ارسال نسخه دیگر به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، امکان دریافت توکن برای متقاضی مقدور می‌شود.

لطفا مدارک را به آدرس روبه‌رو ارسال نمایید.

info@rcii.ir

در صورت نیاز تعهد‌نامه از طرف آزمایشگاه ارسال می‌شود و  یا از طریق لینک زیر دریافت شود:

http://regulatory.it.behdasht.gov.ir/uploads/MoHIT-CertificateCommitment_EHR_980421.pdf

تهیه توکن سخت‌افزاری از طریق شرکت پیام‌پرداز انجام می‌شود:

شماره تماس شرکت پیام‌پرداز : 22886630

3.پس از عضویت، جهت درخواست گواهی نامه مطابقت با استانداردهای پرونده الکترونیک سلامت، آزمون ارزیابی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت و  استعلام حراست وزارت بهداشت تکمیل گردد. 

فرم استعلام حراست از آدرس ذیل قابل دریافت می‎‌باشد:

http://regulatory.it.behdasht.gov.ir/uploads/485_2706_1564903191685_MoHIT-Inquiry_of_Companies-971102.pdf

جهت درخواست گواهی ارزیابی عملکردی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت من جمله سامانه اطلاعاتی بیمارستانی، فرم‌های خود‌اظهاری وزارت بهداشت  تکمیل گردد. 

4. پس از دریافت فرم‌های متقاضی توسط آزمایشگاه مراحل زیر طی خواهد شد :

1.    نامه شماره يك طی 24 الی 48 ساعت پس از درخواست آزمون برای متقاضی آزمون ارسال گرديده که در اين نامه موارد ذيل مشخص شده است:

  •  زمان تحويل محصول و نصب
  • درخواست ارائه مستندات  مربوط به "ليست درخواست مدارك مورد نياز جهت آزمايشگاه..." به شماره LQL22 از متقاضی
  •  اعلام کتبی نسخه، مدل و مشخصات مربوط به محصول، پيش‌نياز‌های نصب و راه‌اندازی محصول و مشخصات كارشناسان اعزامی  به عنوان نماينده متقاضی جهت نصب محصول در مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک، تا 48 ساعت قبل از نصب توسط متقاضی


يادآوری: از متقاضی درخواست می‌شود که هماهنگی تحويل و مذاکره الزامات نصب با کارشناس نصب مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک، ظرف
48 ساعت کاری قبل از مراجعه انجام گردد.

  •  درخواست نصب و پيكربندی محصول
  •  ارائه يک نسخه از محصول در قالب CD

2.    آماده‌سازی زيرساخت نصب محصول توسط كارشناس نصب و راه‌اندازی مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك در صورت امکان
3.    از متقاضی درخواست می‌شود با توجه به برنامه زمان‌بندی آزمايشگاه پس از دريافت نوبت نصب در نامه شماره يك، در بازه زمانی تعيين شده در محل آزمايشگاه حضور يابد.
5.    تحويل محصول به مسئول پذيرش/کارشناس نصب در هنگام تشكيل پرونده توسط نماينده متقاضی

  •   تحويل در روزهای كاری قابل انجام است.

6.    تشكيل پرونده توسط مسئول پذيرش

  •  فرم رسيد موقت نمونه به شماره LQF73 در دو نسخه به رنگ‌های سبز و زرد تهيه می‌شود. رسيد سبز رنگ به نماينده متقاضی ارائه خواهد شد و با رسيد زرد رنگ پرونده تشکيل می‌شود.

7.    انجام عمليات نصب و راه‌اندازی محصول با نسخه اعلام شده توسط كارشناس شرکت متقاضی در حضور كارشناس نصب مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك صورت می‌گيرد.

  • از کارشناس شرکت متقاضی درخواست می‌گردد از عملياتی بودن کليه اجزايی که در فرايند آزمون مورد ارزيابی قرار خواهند گرفت، اطمينان حاصل نمايد.

8.    ارائه مستندات در قالب CD و تکميل "ليست درخواست مدارك مورد نياز آزمايشگاه..." به شماره LQL22 توسط كارشناس شرکت متقاضی و دريافت آنها توسط کارشناس مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك، در روز نصب محصول

  •  در صورت عدم ارائه مستندات و يا مشاهده‌ی نواقص در آنها، اين مورد در صورتجلسه‌ی نصب محصول ذکر می‌گردد و از متقاضی درخواست می‌شود تا در زمان تعيين شده در صورتجلسه، نواقص را برطرف نموده و مستندات را به آزمايشگاه ارائه نمايد.

9.    سنجش صحت تحويل و نصب محصول و همچنين تهيه صورتجلسه آن توسط كارشناس مركز تحقيقات صنايع انفورماتيک

  •   به هر دليلی كه نصب محصول از نظر كارشناسان مركز تحقيقات صنايع انفورماتيک كامل نشود؛ اين موارد در صورتجلسه ذكر خواهد شد و در جلسه بعدی كه تاريخ آن با هماهنگی متقاضی تعيين می‌شود، نصب تكميل می‌گردد.


10.    در صورت تشخيص آزمايشگاه، جلسه‌ای برای معرفی نحوه عملکرد و قابليت‌های محصول از طرف متقاضی تشکيل می‌گردد.
11.    برآورد هزينه بر اساس نوع محصول، ماژول‌های قابل ارزيابی آن و صدور پيش‌فاكتور ظرف 24 الی 48 ساعت كاری بعد از نصب کامل محصول

  • هزينه آزمون بر‌اساس تعرفه مصوب کارفرما/مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک محاسبه خواهد شد.

12.    پرداخت هزينه توسط متقاضی و صدور فرم رسيد پذيرش نمونه LQF01 برای متقاضی آزمون
13.    بعد از تكميل مستندات ارزيابی کيفيت محصول و رفع ايرادهای ساختاری آنها توسط متقاضی، فرآيند ارزيابی محصول در آزمايشگاه آغاز خواهد شد.
14.    در صورتی كه در حين فرآيند آزمون، نرم‌افزار تحت آزمون با مشكل مواجه شده يا ابهامی در عملكرد آن وجود داشته باشد، اين امر به اطلاع متقاضی خواهد رسيد و از وی درخواست می‌شود که در حداقل زمان ممكن نسبت به رفع موانع ارزيابی اقدام نمايد. بديهی است مدت زمانی كه به دليل بروز مشكلات فنی در محصول، امكان ارزيابی آن مقدور نباشد، به مجموع زمان ارزيابی و آزمون افزوده خواهد شد.
15.    بعد از شروع آزمون، امكان هيچگونه به‌روزرسانی وجود ندارد. در صورت بروز مشكل اساسی كه منجر به به‌روزرسانی يا نصب مجدد شود تمام مراحل آزمون از ابتدا انجام خواهد شد. بديهی است هزينه ارزيابی مجددا لحاظ خواهد شد.
16.    بعد از اتمام آزمون، نامه‌ی نتيجه‌ی آزمون به همراه گزارش عدم انطباق‌های مشاهده شده در آزمون ارزيابی محصول ارائه می‌گردد. این گزارش در  اختیار  مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

برای راهنمایی بیشتر با شماره تماس 88925943 الی 50، داخلی 4، خانم خادمی یا پست الکتریکی info@rcii.ir تماس گرفته شود.