صفحه اصلي > فرم‌هاي خود اظهاري وزارت بهداشت > راهنمای درخواست آزمون ارزیابی نرم افزارهای وزارت بهداشت 
راهنمای درخواست آزمون ارزیابی نرم افزارهای وزارت بهداشت
 

1. متقاضی می‌بایست در ابتدا از طریق لینک زیر، در پورتال مرکز عضو گردد

http://rcii.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=264

سپس در سامانه ذیل ثبت نام کرده تا درخواست از طریق سامانه وزارت بهداشت نیز به جریان افتد:

http://sepasissues.behdasht.gov.ir/plugins/servlet/desk/portal/24

2- متقاضی برای ارزیابی عملکردی و درخواست گواهی نامه مطابقت با استانداردهای پرونده الکترونیک سلامت، باید دارای توکن نرم افزاری باشد، در صورتی که متقاضی فاقد توکن نرم افزاری می‌باشد، باید مدرک رتبه بندی شرکت‌ها و گواهی ثبت نرم افزاری را دارا باشد و یا عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای باشد و با تکمیل یک نسخه تعهدنامه در مسیر  http://fc.behdasht.gov.ir/ و ارسال نسخه دیگر به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، امکان دریافت توکن برای متقاضی مقدور می‌شود.

لطفا مدارک را به آدرس روبه رو ارسال نمایید.

info@rcii.ir

در صورت نیاز تعهد نامه از طرف آزمایشگاه ارسال می‌شود و  یا از طریق لینک زیر دریافت شود:

http://regulatory.it.behdasht.gov.ir/uploads/MoHIT-CertificateCommitment_EHR_980421.pdf

تهیه توکن سخت افزاری از طریق شرکت پیام پرداز انجام می‌شود:

شماره تماس شرکت پیام پرداز : 22886630

3.پس از عضویت، جهت درخواست گواهی نامه مطابقت با استانداردهای پرونده الکترونیک سلامت، آزمون ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت و  استعلام حراست وزارت بهداشت تکمیل گردد. 

فرم استعلام حراست از آدرس ذیل قابل دریافت می‎‌باشد:

http://regulatory.it.behdasht.gov.ir/uploads/485_2706_1564903191685_MoHIT-Inquiry_of_Companies-971102.pdf

جهت درخواست گواهی ارزیابی عملکردی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت من جمله سامانه اطلاعاتی بیمارستانی، فرم های خود اظهاري وزارت بهداشت تکمیل گردد. 

4. پس از دریافت فرم‌های متقاضی توسط آزمایشگاه مراحل زیر طی خواهد شد :

1.    نامه شماره يك طي 24 الي 48 ساعت پس از درخواست آزمون براي متقاضي آزمون ارسال گرديده که در اين نامه موارد ذيل مشخص شده است:

  •  زمان تحويل محصول و نصب
  • درخواست ارائه مستندات  مربوط به "ليست درخواست مدارك مورد نياز جهت آزمايشگاه..." به شماره LQL22 از متقاضي
  •  اعلام کتبي نسخه، مدل و مشخصات مربوط به محصول، پيش‌نياز‌هاي نصب و راه‌اندازي محصول و مشخصات كارشناسان اعزامي  به عنوان نماينده متقاضي جهت نصب محصول در مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک، تا 48 ساعت قبل از نصب توسط متقاضي


يادآوري: از متقاضي درخواست مي‌شود که هماهنگي تحويل و مذاکره الزامات نصب با کارشناس نصب مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک، ظرف 48 ساعت کاري قبل از مراجعه انجام گردد.

  •  درخواست نصب و پيكربندي محصول
  •  ارائه يک نسخه از محصول در قالب CD

2.    آماده‌سازي زيرساخت نصب محصول توسط كارشناس نصب و راه‌اندازي مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك در صورت امکان
3.    از متقاضي درخواست مي‌شود با توجه به برنامه زمان‌بندي آزمايشگاه پس از دريافت نوبت نصب در نامه شماره يك، در بازه زماني تعيين شده در محل آزمايشگاه حضور يابد.
5.    تحويل محصول به مسئول پذيرش/کارشناس نصب در هنگام تشكيل پرونده توسط نماينده متقاضي

  •   تحويل در روزهاي كاري قابل انجام است.

6.    تشكيل پرونده توسط مسئول پذيرش

  •  فرم رسيد موقت نمونه به شماره LQF73 در دو نسخه به رنگ‌هاي سبز و زرد تهيه مي‌شود. رسيد سبز رنگ به نماينده متقاضي ارائه خواهد شد و با رسيد زرد رنگ پرونده تشکيل مي‌شود.

7.    انجام عمليات نصب و راه‌اندازي محصول با نسخه اعلام شده توسط كارشناس شرکت متقاضي در حضور كارشناس نصب مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك صورت مي‌گيرد.

  • از کارشناس شرکت متقاضي درخواست مي‌گردد از عملياتي بودن کليه اجزايي که در فرايند آزمون مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت، اطمينان حاصل نمايد.

8.    ارائه مستندات در قالب CD و تکميل "ليست درخواست مدارك مورد نياز آزمايشگاه..." به شماره LQL22 توسط كارشناس شرکت متقاضي و دريافت آنها توسط کارشناس مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك، در روز نصب محصول

  •  در صورت عدم ارائه مستندات و يا مشاهده‌ي نواقص در آنها، اين مورد در صورتجلسه‌ي نصب محصول ذکر مي‌گردد و از متقاضي درخواست مي‌شود تا در زمان تعيين شده در صورتجلسه، نواقص را برطرف نموده و مستندات را به آزمايشگاه ارائه نمايد.

9.    سنجش صحت تحويل و نصب محصول و همچنين تهيه صورتجلسه آن توسط كارشناس مركز تحقيقات صنايع انفورماتيک

  •   به هر دليلي كه نصب محصول از نظر كارشناسان مركز تحقيقات صنايع انفورماتيک كامل نشود؛ اين موارد در صورتجلسه ذكر خواهد شد و در جلسه بعدي كه تاريخ آن با هماهنگي متقاضي تعيين مي‌شود، نصب تكميل مي‌گردد.


10.    در صورت تشخيص آزمايشگاه، جلسه‌اي براي معرفي نحوه عملکرد و قابليت‌هاي محصول از طرف متقاضي تشکيل مي‌گردد.
11.    برآورد هزينه بر اساس نوع محصول، ماژول‌هاي قابل ارزيابي آن و صدور پيش فاكتور ظرف 24 الي 48 ساعت كاري بعد از نصب کامل محصول

  • هزينه آزمون بر اساس تعرفه مصوب کارفرما/مرکز تحقيقات صنايع انفورماتيک محاسبه خواهد شد.

12.    پرداخت هزينه توسط متقاضي و صدور فرم رسيد پذيرش نمونه LQF01 براي متقاضي آزمون
13.    بعد از تكميل مستندات ارزيابي کيفيت محصول و رفع ايرادهاي ساختاري آنها توسط متقاضي، فرآيند ارزيابي محصول در آزمايشگاه آغاز خواهد شد.
14.    در صورتي كه در حين فرآيند آزمون، نرم‌افزار تحت آزمون با مشكل مواجه شده يا ابهامي در عملكرد آن وجود داشته باشد، اين امر به اطلاع متقاضي خواهد رسيد و از وي درخواست مي‌شود که در حداقل زمان ممكن نسبت به رفع موانع ارزيابي اقدام نمايد. بديهي است مدت زماني كه به دليل بروز مشكلات فني در محصول، امكان ارزيابي آن مقدور نباشد، به مجموع زمان ارزيابي و آزمون افزوده خواهد شد.
15.    بعد از شروع آزمون، امكان هيچگونه به‌روزرساني وجود ندارد. در صورت بروز مشكل اساسي كه منجر به به‌روزرساني يا نصب مجدد شود تمام مراحل آزمون از ابتدا انجام خواهد شد. بديهي است هزينه ارزيابي مجددا لحاظ خواهد شد.
16.    بعد از اتمام آزمون، نامه‌ي نتيجه‌ي آزمون به همراه گزارش عدم انطباق‌هاي مشاهده شده در آزمون ارزيابي محصول ارائه مي‌گردد. این گزارش در  اختیار  مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

برای راهنمایی بیشتر با شماره تماس 88925943 الی 50، داخلی 4، خانم بنگاله یا پست الکتریکی info@rcii.ir تماس گرفته شود.

پرداخت الکترونیک
پرداخت الکترونیک
نظرسنجی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 576
 بازدید امروز : 225
 کل بازدید : 3094935
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
اطلاع رسانی
ورود کاربران
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر را وارد کنید:
عضويت

کلیه حقوق متعلق به سایت مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك میباشد.