Loading...

 

بازرسی خدمات پس از فروش

نحوه ارزیابی خدمات پس از فروش

بعد از ارائه درخواست از سوی شرکت واردکننده یا عرضه‌کننده و تحویل مدارک مورد نیاز، قرارداد منعقد خواهد شد و سپس ارزیابی از شرکت درخواست‌کننده که شامل سه بخش بررسی مستندات، نظرسنجی و تحقیقات مشتریان و بازرسی از دفتر مرکزی و نمایندگی‌های مجاز شرکت درخواست‌کننده است انجام می‌گیرد. پس از انجام ارزیابی‌های ذکر شده گزارشی از کلیه مستندات و مشاهدات صورت گرفته تهیه شده و برای سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال می‌شود و سازمان براساس گزارش شرکت بازرسی گواهی تأیید خدمات را به شرکت درخواست‌کننده ارزیابی، ارائه می‌نماید.

مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك به‌عنوان بازوی اجرايی سازمان حمايت حقوق مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و جهت ارتقاء سطح كيفيت خدمات پس از فروش، اقدام به ارزيابی محصولات وارداتی نموده است.

تاريخچه ازريابی خدمات پس از فروش محصولات:

با توجه به تصويب قانون حمايت از حمايت حقوق مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در سال 1388 و تصويب آيين‌نامه‌های اجرايی آن در سال 1390، مركز تحقيقات صنايع انفورماتیک به‌عنوان بازوی اجرايی وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان) در زمينه ارزيابی خدمات پس از فروش شركت‌های واردكننده از سال 1389 فعاليت خود را آغاز نموده است.

 

مزایای ارزیابی خدمات پس از فروش:

دریافت گواهینامه خدمات مورد قبول اصناف جهت واردات کالا
اطلاع از نقاط ضعف شرکت و برطرف نمودن آن جهت بهبود عملکرد شرکت
اطلاع از نظرات مشتریان و رفع نارضایتی‌های موجود در نتیجه افزایش سهم بازار
ارتقاء سطح دانش پرسنل از طریق ارزیابی انجام شده
ایجاد رویه جدید برای فعالیت‌های آتی شرکت

شاخص‌های مورد ارزيابی:

1. كيفيت خدمات

2. سرعت خدمات

3. هزينه خدمات

4. نتيجه عملكرد

شاخص‌های مورد ارزیابی در کیفیت خدمات:

ضمانت، تعهد و پشتیبانی محصول

آموزش و مهارت پرسنل مرتبط با خدمات پس از فروش

پایش عملکرد و نظارت بر نمایندگی‌ها

پایش و تحلیل نظرات مشتریان

فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مشتریان

تدوین و اجرای دستورالعمل‌های حمل، نصب، راه‌اندازی و آموزش مشتری

تدوین و اجرای دستورالعمل پذیرش، ترخیص و گردش‌کار

تدوین و اجرای دستورالعمل‌های فنی و تعمیراتی

تدوین و اجرای نظام تشویق و تنبیه نمايندگی‌ها

شاخص‌های مورد ارزیابی در سرعت خدمات:

تأمین و توزیع مناسب قطعات یدکی

توسعه شبکه خدماتی

توسعه شبکه ارتباطی

سیستم پرداخت خسارت توقف بیش از حد محصول جهت تعمیرات به مشتری

طراحی و استقرار شبکه اطلاعاتی

تدوین و اجرای دستورالعمل اعطا و لغو نمایندگی‌ها

خدمات در محل مشتری

شاخص‌های مورد ارزیابی در هزینه خدمات:

تدوین جدول زمان و نرخ استاندارد تعمیرات

پرداخت هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی محصول و ایاب و ذهاب

شاخص مورد ارزیابی در نتیجه عملکرد:

نتیجه نظرسنجی از مشتریان شرکت درخواست‌کننده، مدنظر می‌باشد.


امروزه شرکت‌های بازرسی کالا یکی از اجزاء مهم تجارت جهانی می‌باشند که از وجود آن‌ها برای کنترل کمیت، کیفیت و بسته‌بندی کالا و جلوگیری از ورود و صدور کالای نامرغوب استفاده می‌گردد.

شرکت مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک  با اخذ گواهینامه بازرسی از سازمان ملی  استاندارد ایران و همچنین حضور در فهرست شرکت‌های مورد تأیید بانک مرکزی اسلامی جمهوری ایران جهت بازرسی از کالاهای وارداتی و صادراتی و با در اختیار داشتن متخصصان بازرسی و حضور فعال در گمرکات اصلی کشور به‌عنوان پیمانکار و بازوی اجرایی سازمان ملی استاندارد قادر به ارائه خدمات ذیل به مشتریان خود در مبادی ذکر شده می‌نماید.

توانمندی‌های مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در کلیه گذرگاه‌های ورودی و گمرکات کشور عبارتند از:

صدور گواهینامه‌های IC جهت ارائه به بانک و تأیید تطابق کالا براساس قوانین بانک مرکزی 

صدور گواهینامه‌های PSI جهت ارائه به بانک و تأیید تطابق کالا براساس قوانین بانک مرکزی

صدور گواهینامه COI جهت ارائه به گمرکات کشور و تأیید تطابق کالا بر اساس قوانین سازمان ملی استاندارد ایران (کالای مشمول استاندارد اجباری) 

گفتگوی آنلاین