بازرسی خدمات پس از فروش خلاصه : مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك به عنوان بازروي اجرايي وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان حمايت حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان و جهت ارتقاء سطح كيفيت خدمات پس از فروش، اقدام به ارزيابي محصولات وارداتي نموده است. ادامه مطلب : تاريخچه ازريابی خدمات پس از فروش محصولات: با توجه به تصويب قانون حمايت از حمايت حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان در سال 1388 و تصويب آيين نامه هاي اجرايي آن در سال 1390، مركز تحقيقات صنايع انفورماتيك به عنوان بازوي اجرايي وزارت صنعت، معدن و تجارت ( سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان) در زمينه ارزيابي خدمات پس از فروش شركت هاي وارد كننده از سال 1389 فعاليت خود را آغاز نموده است. مزایای ارزیابی خدمات پس از فروش: دریافت گواهینامه خدمات مورد قبول اصناف جهت واردات کالا اطلاع از نقاط ضعف شرکت و برطرف نمودن آن جهت بهبود عملکرد شرکت اطلاع از نظرات مشتریان و رفع نارضایتیهای موجود در نتیجه افزایش سهم بازار ارتقاء سطح دانش پرسنل از طریق ارزیابی انجام شده ایجاد رویه جدید برای فعالیتهای آتی شرکت
شاخصهای مورد ارزيابی : 1. كيفيت خدمات 2. سرعت خدمات 3. هزينه خدمات 4. نتيجه عملكرد شاخصهای مورد ارزیابی در کیفیت خدمات: · ضمانت، تعهد و پشتیبانی محصول · آموزش و مهارت پرسنل مرتبط با خدمات پس از فروش · پایش عملکرد و نظارت بر نمایندگیها · پایش و تحلیل نظرات مشتریان · فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایان مشتریان · تدوین و اجرای دستورالعملهای حمل، نصب، راه اندازی و آموزش مشتری · تدوین و اجرای دستورالعمل پذیرش، ترخیص و گردش کار · تدوین و اجرای دستورالعملهای فنی و تعمیراتی · تدوین و اجرای نظام تشویق و تنبیه نمايندگي ها
شاخصهای مورد ارزیابی در سرعت خدمات: · تامین و توزیع مناسب قطعات یدکی · توسعه شبکه خدماتی · توسعه شبکه ارتباطی · سیستم پرداخت خسارت توقف بیش از حد محصول جهت تعمیرات به مشتری · طراحی و استقرار شبکه اطلاعاتی · تدوین و اجرای دستورالعمل اعطا و لغو نمایندگیها · خدمات در محل مشتری
شاخصهای مورد ارزیابی در هزینه خدمات: · تدوین جدول زمان و نرخ استاندارد تعمیرات · پرداخت هزینه های مربوط به جابه جایی محصول و ایاب و ذهاب
شاخص مورد ارزیابی در نتیجه عملکرد: · نتیجه نظرسنجی از مشتریان شرکت درخواست کننده، مدنظر می باشد.
|
دانلود فایل : خدمات پس از فروش.pdf حجم فایل 125 KB |